Powyższą tezę z powodzeniem udowodnili uczniowie klas VII, realizując innowację pedagogiczną na lekcjach języka polskiego pod kierunkiem Katarzyny Ostrowskiej.

Podczas omawiania lektur w bieżącym roku szkolnym zawsze było innowacyjnie i ciekawie. Siódmoklasiści mogli wykazać się kreatywnością, której na pewno im nie brakuje. Nawet trudna sytuacja, z którą przez ostatnie miesiące musieliśmy się zmierzyć, nie pokrzyżowała większości planów na nietypowe omawianie lektur, jedynie trochę je zmodyfikowała.

Już w marcu uczniowie klas siódmych mogli zmierzyć się w nietypowy sposób z lekturą „Stary człowiek i morze”. Opowiadanie Hemingwaya na początek przedstawili w postaci nagranych przez siebie audiobooków. Następnie, korzystając z aplikacji Storyboard ułożyli wywiady z głównym bohaterem lektury i zaprezentowali w postaci rysunkowej. Nietypowo? Jak najbardziej! Znów zatem okazało się, że szkolna lektura nie musi być ponura.

Najlepsze komiksy można obejrzeć w galerii.

Ostatnim, a zarazem największym wyzwaniem dla siódmoklasistów była praca zdalna z lekturą „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”.  Uczniowie na podsumowanie rozważań na temat powieści nagrali booktalking, czyli filmiki będące krótkim zareklamowaniem książki w taki sposób, by słuchacze chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie. Booktalking to przede wszystkim dzielenie się swoim entuzjazmem do książek i zachęcanie do czytania dla przyjemności.

I w tym właśnie momencie uczniowie klas siódmych doszli do sedna pracy z lekturami. Realizując innowacyjne zadania z całą pewnością przekonali się, że szkolna lektura nie musi być ponura.

 

Booktalking można obejrzeć na: KLIK!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *