Nauka to podróż pełna odkryć, a lekcje języka polskiego stawiają na kreatywność i interaktywne metody nauczania. Tym razem uczniowie klasy 5b SP 2 w Mielcu przeżyli niezwykłą lekcję, która pozwoliła im lepiej zrozumieć jedną z bohaterek lektury „Katarynka.”
Podczas omawiania noweli autorstwa Bolesława Prusa, uczniowie zostali poproszeni o wcielenie się w rolę niewidomej bohaterki, tytułowej Katarynki. Ich zadaniem było wykonywanie podstawowych czynności życia codziennego z zamkniętymi oczami. Ta nietypowa lekcja miała na celu wzbogacenie ich zrozumienia postaci oraz zrozumienia wyzwań, jakie stawia życie niewidomej osoby.
Nasi uczniowie z zaciekawieniem podjęli to wyzwanie. Podczas próby wykonywania codziennych czynności z założonymi „opaskami” na oczach, odkryli, że nawet proste zadania stają się znacznie bardziej trudne, gdy traci się zmysł wzroku. Związane to było z wyjątkowym poczuciem empatii i zrozumienia potrzeb osób niewidomych.
Ta niezwykła lekcja nie tylko pomogła uczniom lepiej zrozumieć postać „Katarynki”, ale także nauczyła ich, jak ważne jest posiadanie empatii i współczucia wobec innych. Wartość tej lekcji przekroczyła granice samej lektury, ucząc naszych uczniów, że życie innych ludzi może być pełne wyzwań, których my nie doświadczamy i często nie rozumiemy.
Uczniowie klasy 5b zakończyli tę niezwykłą lekcję z głębszym zrozumieniem literatury i z jeszcze większym szacunkiem do innych ludzi, niezależnie od ich sytuacji. Ta nietypowa lekcja była doskonałym przykładem na to, jak literatura może pomóc w kształtowaniu wartościowego społeczeństwa.